Kruiden voor botten, pezen, banden (reumatische aandoeningen/jicht/spierklachten)

door Jos Malherbe

Op 16 oktober 2023 heeft afdeling Veenendaal, Rhenen e.o. van Groei en Bloei Jos Malherbe uitgenodigd die ons gaat vertellen over de kracht van kruiden en de bijzondere en vaak medicinale eigenschappen ervan. Deze eigenschappen zijn al sinds mensenheugenis bekend en de toepassingen zijn legio. Juist in tijden zoals nu is het interessant om te weten welke planten onze gezondheid kunnen ondersteunen en daarom juist een plaats in de border verdienen. Het lijkt een zeer interessant verhaal te worden, dus kom gerust binnen om hierna te luisteren.
Jos Malherbe is als veldbotanicus begonnen en volgde vervolgens een studie aan de Academie voor natuurgeneeskunde. Hij gaf o.a. les aan de academie voor natuurgeneeskunde in Meppel en geeft thans nog steeds lezingen en organiseert kruidentochten. Malherbe kan in zijn niet aflatende enthousiasme iedereen meeslepen in de bijzondere eigenschappen van (medicinale) kruiden, die ons al sinds eeuwen bijstaan in lief en leed.

• Locatie     : PleinZuid, Dr. Colijnstraat 70 (ingang Dr. de Visserstraat)
  • Aanvang  : 20.00 uur
  • Entree      : voor leden van G&B gratis, voor niet leden €5,00