Uitje naar 'T Olde Ras' in Doesburg

Op zaterdag 24 augustus gaan we een bezoek brengen aan Museumtuin ’T Olde Ras’ in Doesburg. Op het terrein staan fruitsoorten aangeplant die ooit op Nederlandse bodem hebben gestaan. Ruim 3000 bomen in meer dan 1500 fruitrassen zoals ongeveer 850 appels, 700 peren, tientallen kersen en pruimen, kweeperen, Japanse peren, mispels, sierfruit, bessen, moerbei, noten, amandel, perziken, abrikozen, wilde pruimen, kerspruimen enz…. De bomen zijn opgekweekt in allerlei vormen zoals hoog- en laagstam, struik, spil, lei- en vormbomen en parasolbomen.

Wij worden om 11.00 uur ontvangen met een kopje koffie/thee met gebak. Daarna krijgen we een rondleiding door de boomgaard. Na afloop staat er een lunch voor ons klaar. Ten slotte kunnen we het binnenmuseum nog bezoeken. Hier is een permanente tentoonstelling van oude fruitteelt- en landbouwgereedschappen. Ook kan je hier appelsap en diverse soorten jam kopen.

Het bezoek zal rond 14.30 - 15.00 afgelopen zijn. We gaan met eigen vervoer en vertrekken vanaf Wijkcentrum Plein Zuid in Veenendaal om 10.00 uur. Bij aanmelden graag vermelden of u zelf wilt rijden (met passagiers) of mee wilt rijden. De meerijders betalen € 3,00 extra.

De kosten voor deze excursie zijn € 25,00 voor leden van Groei & Bloei, niet-leden betalen € 28,00. De excursie gaat alleen door als we minimaal 10 aanmeldingen hebben en 25 personen is het maximum. U kunt zich tot uiterlijk donderdag 8 augustus hiervoor opgeven bij Ineke van den Bosch via mail: vdbosch.ineke(at)gmail.com of tel.: 06 13 24 17 51

Op hun website: www.tolderas.nl kun je alvast een voorproefje nemen.