Eén tuin twee keer bekijken

Op zaterdagmiddag 23 september gaan we voor de 2e keer naar een tuin aan de Dragonderweg in Veenendaal. Deze tuin bezochten wij al eerder op 23 mei van dit jaar en dus kunnen we nu de herfstbeplanting van deze tuin zien.Trudie, de eigenaresse, werd geïnspireerd door de tuin die Piet Oudolf heeft aangelegd bij Museum Voorlinden in Wassenaar. Zij zag deze tuin in het najaar van 2019 en vond hem prachtig. Van het beplantingsplan heeft zij 47 soorten planten in haar tuin staan, zoals Asters, Heleniums, Irissen, Monarda’s, Persicaria’s en heel veel grassen. Trudie en haar man verhuisden in november 2019 naar hun nieuwe huis en de tuin werd in mei 2020 aangelegd. Ook is er een hele mooie “muurbeplanting” oftewel verticale tuin!

Een tuin in 2 seizoenen!!

Dit bezoek begint om 14.00 uur ter plekke en wordt rond 15.30 uur afgerond. U dient zich hiervoor op te geven en dat kan bij Ineke van den Bosch via vdbosch.ineke(at)gmail.com of tel. 06 13 24 17 51.

De open tuin bezoeken zijn gratis voor leden van Groei & Bloei, niet-leden betalen € 3,00. Bij het aanmelden ontvangt u het precieze adres. Er kunnen maximaal 20 personen per bezoek mee, dus geef u snel op!

Let op: Voor het bezoek aan deze tuin aan de Dragonderweg raden wij u aan met de fiets te komen, het is hier lastig parkeren.

Eén tuin twee keer bekijken

Op dinsdagavond 23 mei gaan we naar een tuin bij een nieuw gebouwd huis aan de Dragonderweg in Veenendaal. Trudie, de eigenaresse, werd geïnspireerd door de tuin die Piet Oudolf heeft aangelegd bij Museum Voorlinden in Wassenaar. Zij zag deze tuin in het najaar van 2019 en vond hem prachtig. Het bleek dat je er in de museumwinkel een beplantingsplan van kon kopen. (Piet Oudolf & de tuinen van Voorlinden) Van dit plan heeft zij 47 soorten planten in haar tuin staan, zoals Asters, Heleniums, Irissen, Monarda’s, Persicaria’s en heel veel grassen. Ze verhuisden in november 2019 naar hun nieuwe huis en de tuin werd in mei 2020 aangelegd. Ook hebben zij een hele mooie “muurbeplanting”!

Wij gaan deze tuin in mei bezoeken en, afhankelijk van hoe de zomer verloopt ivm. droogte, gaan we op zaterdagmiddag 23 september nog een keer kijken…! Een tuin in 2 seizoenen!!

Algemen informatie open tuin bezoeken

De bezoeken beginnen om 19.00 uur ter plekke en worden rond 21.00 uur afgerond. U dient zich hiervoor op te geven en dat kan bij Ineke van den Bosch via vdbosch.ineke(at)gmail.com of tel. 06 13 24 17 51.

Deze open tuin bezoeken zijn gratis voor leden van Groei & Bloei, niet-leden betalen € 3,00. Bij het aanmelden ontvangt u het precieze adres. Er kunnen maximaal 20 personen per bezoek mee, dus geef u snel op!