Winnaar Floralia 2023

School Max wint de FLORALIA

Zoals hier al eerder te lezen viel, werd er ook dit jaar weer een FLORALIA georganiseerd; de plantjeswedstrijd voor basisscholen. Eind april waren de plantjes, dit jaar Begonia’s, uitgedeeld op 12 scholen. Donderdag 22 juni was de keuringsdag. De keurmeesters gingen op pad naar de deelnemende scholen om te kijken wat er van de 1043 kleine Begonia’s geworden was.

Wat een fleurig geheel was het weer met zóveel mooie begonia’s in allerlei kleuren!!!

De presentaties waren heel verschillend maar meestal origineel en creatief.

Op elke school werden prijzen uitgereikt aan drie leerlingen met de mooiste planten

Op vrijdag 23 juni vond de uitreiking van de wisselbeker plaats door Maria van Rossum, de (nieuwe) voorzitter van Groei & Bloei.

Winnaar van Floralia 2023 is School Max aan de Vendelseweg in Veenendaal. Er waren prachtige en grote planten teruggekomen en de bloempotten waren ook nog eens mooi versierd door de leerlingen. Ook was er een hele leuke presentatie van gemaakt met als titel: ‘stap binnen in de wondere wereld van de Begonia’. De keurmeesters moesten daar ook letterlijk binnenstappen.

Floralia is dit jaar weer een succes geweest. We zullen dit volgend jaar zeker weer proberen te organiseren. Wel zijn we op zoek naar extra keurmeesters. Dus heb je dit gelezen en denk je dat wil ik ook wel eens meemaken, meld je dan nu alvast aan bij Willy Jongeneel willyjongeneel(at)hotmail.nl

Floralia 2023

De voorbereidingen voor de Floralia wedstrijd zijn al in volle gang. Alle scholen zijn aangeschreven om hun opgave van aantal plantjes door te geven, en er is een keuze gemaakt welk plantje dit jaar dient te worden opgekweekt tot mooie, grote plant.

Wij houden jullie op de hoogte van de verdere ontwikkelingen.

Tijdens de ALV gaf Willy Jongeneel, de organisator van deze activiteit, even een update. Er doen dit jaar 12 scholen mee en de op te kweken plant is de Begonia.

De kleine plantjes worden 20 april as. bij de scholen gebracht waarna de kinderen ze kunnen gaan opkweken.

De opgekweekte planten worden op 22 juni 2023 gekeurd op alle deelnemende scholen en ook de presentatie worden dan beoordeeld. Op 23 juni 2023 zal dan de winnaar van alle scholen bekend worden gemaakt!!!