Dagtocht naar Noord Limburg

Zaterdag 11 juni gaan we weer gezellig op stap met elkaar!

We bezoeken in totaal 3 tuinen en 1 mooie en speciale kwekerij.

Brookergarden

De eerste tuin is Brookergarden in Hout-Blerick (bij Venlo). Hier worden we ontvangen met koffie of thee met uiteraard (wij zijn hier tenslotte in Limburg) een stuk vlaai! Na uitleg over ontstaan van de tuin kunnen we zelf ontdekken wat er allemaal groeit en bloeit.

Theetuin de Roode Vennen

Vervolgens brengt de bus ons naar Theetuin De Roode Vennen in Broekhuizen. Hier gebruiken we een heerlijke lunch. Ook hier krijgen we uitleg over ontstaan en ontwikkeling van deze theetuin en het aangrenzende natuurgebied Schuitwater. Er is ook hier natuurlijk tijd om zelf op ontdekking te gaan door de tuin.

Tuin Verheggen

Een klein stukje verder ligt het rozendorp Lottum waar we Tuin Verheggen aandoen. Achter een poort ligt de 4000m2 grote tuin verborgen onderverdeeld in meerdere "soorten" tuinen. De koffie of thee zal ook hier best smaken in deze tuin.

De kwekerij 'Opvallende planten' van Marcel de Wagt

Als afsluiting gaan we dan nog naar de kwekerij van Marcel de Wagt in Ven-Zelderheide. Deze kwekerij hebben we al eens een keer eerder bezocht in 2015 bij een dagtocht. Veel aparte planten zult u hier aantreffen en kan er naar hartelust gekocht worden.

Alle ins en outs voor de dagtocht

We verzamelen voor deze dag om 08.00 uur op de hoek Thorbeckesingel/ Dr. de Visserstraat, vlakbij Plein Zuid en waarschijnlijk zijn we rond 18.00 uur weer terug in Veenendaal.

Opgeven voor deze activiteit is verplicht en kan gedaan worden bij Ineke v.d. Bosch via email  vdbosch.ineke(at)gmail.com  of via telefoonnummer 06 13 24 17 51

Er kunnen maximaal 50 personen in de bus, dus geef u snel op. Uw plek is pas gereserveerd ná betaling op NL38INGB0004735555 t.n.v. Groei en Bloei Veenendaal. Kosten voor leden zijn € 50,00 en voor niet leden € 55,00.