Helaas hebben wij gemeend te moeten besluiten dat deze excursie GEEN doorgang kan vinden. Dit gezien het grote aantal besmettingen per dag en de richtlijnen van overheidswege en RIVM.

Als alles goed gaat, Covid-19 gerelateerd, dan gaan wij op zaterdag 23 april 2022 wel deze excursie maken

Bezoek aan Het Lange Broek

Op zaterdagmiddag 24 april a.s. gaan we naar Langbroek om Landgoed “Het Lange Broek” te bezoeken. We verzamelen hier om 13.30 uur. Dit is niet zozeer een tuinbezoek maar eigenlijk meer een excursie gericht op natuurontwikkeling. Nadat  de eigenaresse Hanneke Hietink over de geschiedenis van dit gebied, de omringende natuur en de prachtige omgeving heeft verteld, gaan we op pad. We maken een wandeling van zeker 1 uur, die dwars door de weilanden (klei) voert, dus laarzen of stevige (hoge) wandelschoenen aan! Er zijn geen paden! Onderweg vertelt Hanneke over de overgang van de Utrechtse Heuvelrug naar het stroomgebied van de Kromme Rijn. Hierbij zal zeker ook biodiversiteit aan bod komen. En de natuur zal prachtig zijn in het voorjaar!

Na afloop drinken we nog een kopje koffie/thee. Aan de voor- en zijkant van de boerderij is ook een tuin, maar hier ligt niet de nadruk op!

U moet zich hiervoor opgeven. Dat kan bij Ineke van den Bosch via vdbosch.ineke(at)gmail.com of tel. 06 13 24 17 51, maar het kan ook bij Iris Vermeulen via fransenirisvermeulen(at)gmail.com of tel. 0318 – 515884.

Er kunnen max. 20 personen aan deze excursie deelnemen. Er zijn al behoorlijk wat aanmeldingen - en vol is vol…! We gaan niet carpoolen vanaf De Groenhof.  U dient dus met eigen vervoer naar Langbroek te komen. De kosten zijn €5,00 voor leden en €7,50 voor niet-leden van Groei & Bloei. Dit geld wordt geïnvesteerd in de ontwikkeling van het gebied, zoals b.v. hun nieuwe project - de aanleg van een voedselbos. Zij zijn hier eind vorig jaar mee gestart. Zie hun website: www.hetlangebroek.nl

Bij opgave krijgt u het juiste adres