Planten- en Stekjesruilbeurs 6 april en 13 april

In het voor- en najaar organiseert de afdeling Veenendaal, Rhenen e.o. van Groei en Bloei al jaren een Planten- en Stekjesruilbeurs.

Vanaf 2023 doen wij dat In het voorjaar 2 keer; 1 keer bij Plein Zuid en 1 keer in de Cultuurfabriek. Op die manier geven wij meer mensen de mogelijkheid om planten te ruilen en/of kennis te maken met dit fenomeen. In het najaar dan enkel 1 keer bij Plein Zuid.

Komende maand april gaat dit dus voor de tweede keer gebeuren en wel op 6 april bij Plein Zuid en op 13 april in de Cultuurfabriek.

Iedereen, dus zowel leden als niet leden, is dan van harte welkom om planten, stekjes, tuingereedschap, kamerplanten en dergelijke te komen ruilen. Mocht je nou echt niets te ruilen hebben dan geven wij je ook de mogelijkheid om tegen een kleine vergoeding een plantje mee te nemen.

We starten deze dagen om 10.00 uur en gaan dan door tot 12.00 uur of eerder als alles een nieuwe bestemming heeft gevonden. Je kunt dus je eigen ruilmateriaal vanaf 10.00 uur brengen en dan meteen kijken of andere mensen ook leuke dingen hebben gebracht om te ruilen. Een goed gewoonte is om al je planten te voorzien van een etiketje met naam, hoogte en kleur. De planten hoeven niet alleen maar in potjes te staan maar je kunt ook uitgestoken stukken van planten aanbieden. Het kan zomaar gebeuren dat je net dát plantje tegenkomt dat je al lang zocht.

Je kunt op deze zaterdagen lekker koffie of thee nemen en meestal wordt er wel door één van de leden iets lekkers gebakken waar je dan heerlijk van kunt smullen. Dit alles is gratis.

Zien we je ook op 6 of 13 april? Het zijn altijd heel gezellige ochtenden waar je mensen tegenkomt die net zo gek zijn met tuinieren als jijzelf!!