Dagtocht naar Brummen e.o. op 3 juli 2021

Het bestuur van afdeling Veenendaal, Rhenen e.o van Groei en Bloei wil dit jaar nogmaals proberen om u in de gelegenheid te stellen een dagtocht mee te maken . Daarvoor kunt u zich vrijblijvend opgeven!

Op zaterdag 3-7-2021 vertrekken we om 9.00 uur naar Brummen en na een hopelijk hele fijne dag zijn we rond 17.30 weer terug bij De Groenhof. (Deze tijden zijn bij benadering). Het programma is iets gewijzigd ten opzichte van vorig jaar.

We beginnen bij De Brummense Overtuin, een parkachtige tuin van 5000 m2 in het oude centrum van Brummen. Hier drinken we eerst een kopje koffie/thee met iets lekkers erbij en daarna krijgen we een rondleiding. Op hun site www.debrummenseovertuin.nlstaan heel veel foto’s van de diverse tuinonderdelen. In de legenda “Tuingroepen in de laatste jaren” staan veel groepsfoto’s. Hoe leuk zou het zijn om hier ook onze groepsfoto te maken?

Bij deze tuin is er de mogelijkheid om even, in kleine groepjes, de straat schuin over te steken naar Sas’ Mini-Kwekerij. Saskia en haar man hebben een kleinschalige dorpskwekerij met een verrassend assortiment vaste planten en siergrassen. Ze hebben een leuke site om vast een voorproefje te nemenwww.sasminikwekerij.nl

Hierna gaan we naar Tuin aan ’t Leusveld. Deze tuin ligt in het mooie buitengebied van Brummen in een coulissenlandschap. Deze tuin is 1 ha groot. Hier gebruiken we eerst de lunch, daarna krijgen we een rondleiding door de tuin. Er zijn gemengde borders en borders op kleur. Twee heel verschillende vijvers – een natuurlijk ogende vijver met waterlelies en een zwemvijver. Een imker heeft een bijenstal met kasten geplaatst, de honing hiervan is te koop. Ook zijn er meestal wel plantjes te koop. Ook deze tuin heeft een mooie site www.tuinaantleusveld.nl

In nr. 4 april/mei 2020 van “Buitenleven” stond een reportage over deze tuin en in het juninummer van “Landleven” komt ook een artikel te staan. Zowel deze tuin als De Brummense Overtuin staan in de gids van de Nederlandse Tuinenstichting. Het zijn 2 prachtige, zeer verschillende, tuinen.

Ons laatste bezoek is naar Rozenkwekerij De Wilde, die niet alleen maar rozen in het assortiment heeft maar ook o.a. bollen, knollen, heesters en vaste planten. Ook verkopen zij tuingereedschap zoals snoeischaren van Felco en plantenschepjes van De Wit. Op hun site www.dewilde.nlstaat alle informatie.We drinken hier ook een kopje koffie/thee met een plakje cake en krijgen een rondleiding over de kwekerij. Uiteraard is er gelegenheid om nog een mooi aandenken aan deze dag te kopen..........!!!

Daarna gaan we de thuisreis weer aanvaarden en zal de bus ons, waarschijnlijk bepakt en bezakt,  aan het einde van de middag weer afleveren vlakbij De Groenhof!

Het is dit jaar ook weer gelukt om deze complete dagtocht voor € 50,00 aan te bieden aan leden van Groei & Bloei, niet-leden betalen € 55,00.

Wij hopen van harte dat we deze dagtocht dit jaar wel door kunnen laten gaan, maar alles is uiteraard onder voorbehoud….

Wij wijzen erop dat deelname geheel en al voor eigen risico is en dat Groei & Bloei op geen enkele wijze voor een eventuele – onverhoopte – besmetting aansprakelijk kan worden gesteld. Wij handelen volgens richtlijnen die de regering van het RIVM krijgt!

Het kan zijn dat wij deze dagtocht i.v.m. het Corona virus alsnog moeten cancelen. Dan krijgt u uiteraard het reeds betaalde bedrag terug gestort op uw rekening.

Bij het schrijven van dit stuk (mei 2021) is het dragen van een mondkapje in de bus verplicht!

U kunt zich aanmelden via mail bij vdbosch.ineke(at)gmail.com of telefonisch 06 13 24 17 51