De Bijen in Nederland

Presentatie door Lucas Groen ook bekend als de Bijendirigent

De lezing zal gaan over (alle) bijen in Nederland en hun relatie tot het typische Nederlandse landschap en haar inheemse bloemen en planten.

In 30 jaar tijd zijn zo’n 75% van de insectensoorten, met name BIJEN, in Nederland verdwenen of staan nu op de rode lijst. M.a.w. ons ecosysteem is in gevaar: onze natuur maar ook ons eten en onze gezondheid!!!

BIJEN, honingbijen én wilde bijen, vormen een zéér belangrijke schakel in het ecosysteem. Zij zijn voor zo’n 80% verantwoordelijk voor ons voedsel door bestuiving; als prooidier zijn zij voeding voor andere dieren zoals vogels.

Lukas Groen: "Als de Bijendirigent wil ik samen met particulieren en bedrijven zorgen voor meer bijen in Nederland en bijdragen aan de BEWUSTWORDING van de balans en harmonie waarvan wij onderdeel zijn. Daarbij wil ik verloren soorten herintroduceren en ondersteunen. De inheemse honingbij in uw tuin, door mij verzorgd; nestplaatsen voor wilde bijen geïntegreerd in uw tuin; maar ook advies, beplanting en onderhoud!"

Uw tuin duurzaam, klaar voor biodiversiteit en meer leven om van te genieten!

koffie of thee mét een koekje is verkrjigbaar voor €1,00 maar dan krijg je wel een 2e kopje gratis in de pauze

Wanneer         maandagavond 12 februari 2024
Locatie            wijkcentrum PleinZuid, Dr. Colijnstraat 70 (met ingang Dr. de Visserstraat) Veenendaal
Aanvang         20.00 uur (inloop vanaf 19.30 uur)