Dagtocht 26 augustus 2023

Wie gaat er mee naar Noord Oost Brabant en Zuid Gelderland?

We hebben dit jaar wel een héél leuke dagtocht kunnen samenstellen!

We rijden eerst met de bus naar Mariaheide om daar “Rozannie’s Hof” te bezoeken. Een “hof” van zo’n 3000 m2, bij een gerestaureerde boerderij, met 3 totaal verschillende tuinen. Een vijvertuin met borders waarin bloeiende sierheesters en bomen, een pas gerenoveerde formele tuin en een vasteplanten- en grassentuin. We drinken hier ook koffie/thee met iets lekkers waarna we lekker kunnen rondlopen door deze "hof".

Daarna rijden we naar Sint Anthonis naar “De Boergondische Tuijn”. Hier gebruiken we de lunch met een heerlijk soepje van Coeur de Boeuf-tomaten, diverse broodjes en verschillende smaken salades die zijn versierd met eetbare bloemetjes en kruiden uit de moestuin…. In deze biologische Moe’stuijn wordt gewerkt volgens de Kosmosagenda van Maria Thun. Na de lunch krijgen we hier een rondleiding - met uitleg over deze werkwijze - door o.a. de Boomgaerd en de siertuin Art-Boretum. Ook is er een kas met meer dan 150 soorten tomaten…..  en nieuw in 2023: een Pluktuin!

Tenslotte rijden we naar Nijmegen waar wij de tuin van Karin den Boer bezoeken. Voor verschillende mensen een bekende naam want wij hebben in september 2020 haar “Tuin bij het Huis van de Professor” in Wageningen bezocht. Niet zoveel later kwam “Villa Sprezzatura” in Nijmegen op hun pad. Een verwaarloosde “Italiaanse” villa met een grotere tuin, zo’n 3500 m2. Het huis is opgeknapt en de tuin is helemaal opnieuw aangelegd naar eigen ontwerp waarbij bestaande elementen zijn ingepast. Er is ook een vijver en de bloembedden zijn weelderig en op kleur ingeplant. En we hebben in Wageningen gezien hoe fantastisch dat was! Ook hier drinken we nog een keer koffie/thee met iets lekkers erbij.

Deze dagtocht bieden wij aan voor € 60,00 voor leden van Groei & Bloei. De niet-leden betalen € 67,50. Dit is inclusief alle entrees met koffie/thee en wat lekkers, een heerlijke lunch met 2 consumpties en de bus.

We vertrekken om 9.00 uur vanaf de hoek Thorbeckesingel / Dr. De Visserstraat. We zullen rond 18.00 uur weer in Veenendaal zijn.

Op de diverse sites staat veel informatie over de te bezoeken adressen: https://www.bezoekmijntuin.nl/tuinen/rozannies-hof/  voor Rozannie’s Hof. De Boergondische tuin vindt u via  www.deboergondischetuijn.nl en tenslotte Villa Sprezzatura via volgende link www.villasprezzatura.nl

Kijk voor onze betalings- en annuleringsvoorwaarden op deze site via deze link

U kunt zich voor deze dag opgeven bij: Ineke v.d. Bosch via mail vdbosch.ineke(at)gmail.com of tel.nr. 06 13 24 17 51 of Monique Lenoire via mail molenoire(at)gmail.com  of tel.nr. 06 10 73 17 15