Lezing: Een tuin voor het nieuwe klimaat

Voor de maand november heeft Groei en Bloei afd. Veenendaal, Rhenen e.o. een lezing ingepland staan die de klimaatverandering behandeld.
Het klimaat verandert, dat is nu wel duidelijk, en daar moeten we wat mee!! Bijvoorbeeld beter droogte bestendige planten neerzetten en van de tuin een regentuin maken. Hoe doe je dat in de praktijk? Een presentatie met achtergrondinformatie over klimaatproblemen en veel praktijkvoorbeelden van wat we eraan kunnen doen. Met veel planten die geen problemen hebben met droge zomers en natte voeten.

Margareth Hop heeft al eerder bij ons een lezing gegeven over klimplanten in de tuin. Deze werd toen zeer enthousiast ontvangen door alle bezoekers.

Zij is opgeleid als plantenveredelaar aan de universiteit van Wageningen en werkte jarenlang bij het praktijkonderzoek van Wageningen UR (PPO) aan boomkwekerijgewassen. Margareth is een expert op het gebied van de functionele eigenschappen van planten, waaronder klimaatbestendigheid en de waarde van cultuurplanten voor de biodiversiteit

Margareth geeft regelmatig lezingen op vakbeurzen en voor tuiniers en staat bekend als enthousiaste spreker, die vooral aan de hand van foto’s haar verhaal vertelt. Uit wetenschappelijk onderzoek haalt zij praktische tips en informatie, bijvoorbeeld hoe stadsgroen functioneler te maken is.

Datum : 11 november 2024

Locatie: De Groenhof, Pr. Willem Alexanderpark 317, 3905 CK Veenendaal (LET OP gewijgde locatie)

Entree : voor leden gratis, voor niet leden € 5,00

Tijd      : 20.00 uur tot ongeveer 22.30 uur